Sidebar

19
so, srp

Blogosféra
Typography

Celé dva roky a pár malých dní trval soudní spor o ochrannou známku GAMEE, kterou jsem si zaregistroval 20.05.2015. Je tomu skoro dva dny, co jsem obdržel písemné vyhotovení rozhodnutí, ve kterém byly zamítnuty všechny námitky protistrany a bez možnosti neustále opakujícícho se odvolávání a odvolávání.

 

Český soudní systém je neefektivní právě kvůli tomu, že nikdo nerespektuje vydaná rozhodnutí. Lidé se domnívají, že neustálým odvolávání a odvoláváním se na všechny další instance se domohou své pravdy. Soudnictví to oslabuje a díky tomu vypadá jak vypadá a nedivím se únavě úředníků a soudců. Ale pryč od úvah.

Kdysi #Snapchat trhal rekordy a dnes po něm pes neštěkne, zájem o něj má jen Google, který neví co s hotovostí. Bude následovat #Instagram, #Twitter a čas zoufalých okamžiků skončí jako Yahoo. Lidé se vrátí k obsahu, službě, produktu a lidské slušnosti komunikovat ústy. Vlny přichází a odchází. Všichni a to dokonce i vy víte, že nejlepší věc co by #Mark Zuckerberg se svým #Facebook mohl pro lidstvo udělat je - vypnout ho. Přichází 3D, umělá inteligence a nová informační revoluce s vlnou plných ordinací psychologů, sexuologů, psychiatrů. Štěstí přeje připraveným.

Lidi se nedívají do očí a neumí spolu mluvit. Svoboda skončila s mobily bez tlačítek.....androidem.

#Gameepp je společensky neodpovědná aplikace

Platforma #Gameeapp dělá z dětských životů zoufalé okamžiky.  Vytváří v nich místo smíchu kolmé a strnulé výrazy v závislosti na hrách už v ranných obdobích jejich životů. Vydělává, nebo spíše chce vydělávat na lidské slabosti. Kdo neví, tak se jedná o takový nedomrdlý a pomotaný "instagram" pro retrohry.

Podle EU je u nás v Česku skoro 250 tisíc dětí, které se potýkají s chudobou. Jejich denním chlebem je nemožnost se zúčastnit kroužků, jako jejich vrstevníci a v nejhorším případě i nemožnost se řádně stravovat v družinách. To není cílová skupina platformy, nemohou si dovolit mobilní telefon, natož mobilní internet. Tato skupina je však tím co společnosti nastavuje zrcadlo a nikoli jen virtuální pozlátko. Cílovou skupinou jsou děti z vyšších příjmových vrstev, protože na nich lze vydělávat. 

Například mobilní aplikace EEP - pomahejpohybem.cz nadace společnosti ČEZ a.s. má celospolečenský smysl a lidi spojuje, tak #Gameeapp spojuje závislost a potřebu virtuálně soutěžit. Tato kombinace (sociální hra a hodnocení) otevírá brány podvědomí, které nám střeží naše smysly, jenže ty jsou v tomto případě otupěny. Proniká tak do nich reklamní sdělení, které má snadnou cestu. Reklamě se dokážeme v jisté etapě života umě bránit. Marketéři s podporou psychologů tak hledají další a další otvůrky do našeho podvědomí. #Gameeapp na to jde tou nejsprostší cestou a začíná hned u dětí. Jejich hry dospělí nehrají, byť se najdou vyjímky. 

screenshot isdv.upv.cz 2017 08 11 15 22 11

Aplikace dětem nekale a bez kontroly podsouvá reklamní sdělení. Ano začíná to tím, že Coca Cola je skvělá (čistí se  sním třeba záchody). A z ukecaných a zlomených investorů vysává spekulacemi těžce nabité volné finanční prostředky na další rádoby rozvoj, protože na to dno s nulou se ještě ze ztráty hrabe.

Na čem stojí jejich dosud ztrátový startup, který by bez toho, že mu pod sukni fouká průvan peněženky od #socialbakers a údajných miliard, které točí, už dávno nebyl? Na hledání cesty, jak z dětí udělat závisláky na hrách díky sociálnímu charakteru a umě-šikovně jim podsouvat reklamní obsah, aby si toho jakoby nikdo nevšiml. Rychlík se jim bohužel hodně vzdaluje, protože se zaměřili na něco oč upadá zájem. Veškeré investice tak jdou do marketingu - špatný.

#Gameeapp a celý tým s paní Řežábovou, která musí objíždět den co den investory, aby do projektu startupu typu mýdlová bublina nacpali další miliony dolarů je stejný obchodní model, jako výroba obsahu pouze jako nosiče reklamního sdělení.

Cílem není osvěta, že za oknem je les, a že v něm rostou stromy a voní, a že hraní her je psychologicky špatná věc.

Cílem není mladé odtrhnout od displejů svých mobilů, aby se učili dívat do očí a komunikovat. Cílem je maximalizovat počet závisláků, kteří poslouchají rádio Evropa2, chlemtají Coca Cola a....a čučí jen dolů. #Gameeapp a jeho ideální zákazník čučí do země.

Nezvedne hlavu a nepodívá se na padající hvězdy, nenapíše básničku svojí milované a nevyrobí ptačí budku pro ptáky v tom lese, který nezná.

#Gameeapp není společensky odpovědná aplikace a společnost lidí, která se kolem ní točí neví nic o životě. Bohužel ještě nedospěli k tomu, aby pochopili, že nedělají pro své budoucí děti lepší a bohatší svět. Byl jsem navíc zhrozen faktem, že paní Řežábová je hrdou matkou. Jak může být natolik neodpovědná k dětem, které má ráda tím, co pro ně vytváří? Ano pro svoje děti společně s manželem, díky miliardám vytváří zcela jinou budoucnost, než pro ty chudáky na sídlištích, na ty které jsou cílovou skupinou. Je nezbytné oponovat faktu, že hry jsou zdarma. Na světě není nic zdarma a investoří ví, co je cílem, jinak by tam nevrazili ani euro.

#Gameeapp parazituje na ochranné známce

Kterou ukradlo a v domnění, že je opečovávanou dceruškou startupu za zenitem #Socialbakers, který sleduje vaše životy pro nadnárodní koncerny na sociálních sítích, si myslí, že se z nich poseru. Neposeru se ani z hodnoty #Socialbakers, kterou ji někdo 4 mld oceňuje....kdo? Nic nemůže mít takovou hodnotu, pokud nevytváří trvale udržitelné hodnoty. Nejedná se ani o bublinu, a tak mne současný stav této virtuální ekonomie uráží. 

Vyjádření z dokumentace správního řízení, které včera pro skutečné #gamee dopadlo výhrou je zajímavé čtení. Z dokumentace správního řízení o 32 stranách je nanejvýš patrné, jak si marketingové oddělení tehdejší společnosti Hungrymobile s.r.o. z Mohelnice se svým #Gameeapp ve svých počátcích platilo PR články, aby se o nich vůbec vědělo, jak si na sociálních sítích vylepšovali profil nákupem mrtvých duší. Úsměvné je, jak s pochybnými pafunkcemi #Socialbakers nejsou schopni poskládat ani statistiky, kterými oblbují investory a své zákazníky. Výsledkem jejich obhajoby byl názor, že jsem se pokusil parazitovat na jejich "značce" doplněný screenshoty obrazovky.

Pozor. Netvrdím, že jsem to ubohé množství "fanoušků" na fcb neposkládal nákupem. Ale jednalo se jen o pokus, zda-li to je skutečně možné a co to přinese. Je to možné, nepřinese to nic. 

Útok na registrovanou ochrannou známku v podobě tak ubohého panfletu lží poskládaných takovým způsobem, že mám již dokonalou představu o tom jaký obchod vytváří nejen celý tým "programátorů", který se kolem her #gameeapp točí. Jestli se podobným způsobem ubírá celý bussiness plán jejich týmu, tak nikdy nemůže dosáhnout úspěchu. 

Začátek je už ve faktu, že někoho obviňují z krádeže, aniž by ho znali, aniž by se ptali, aniž by s ním komunikovali. To odpovídá charakteru světa ve kterém žijí - ve virtuální reklamě. 

Úřad průmyslového vlastnictví po podané námitce a stížnosti paní Boženy Řežábové, kterou zastupoval renomovaný advokát PatentCentrum Sedlák & Partners s.r.o., na mou registraci ochranné známky GAMEE dne 6.3.2017 tedy bez dvou měsíců skoro po dvou letech rozhodl tím způsobem, že všechny námitky zamítl a na konci července 2017 vydal i rozsudek bez možnosti dalšího odvolání a házení hoven obhajoby jejich motivace mne poškozovat. 

Byl to rozhodně zajímavý případ a mně způsobil nemalé starosti. Nemohl jsem v uplynulém období defacto vůbec nic. Protistrana mne dostala do patové situace a zaregistrovala si ochrannou známku pro EU. Byl jsem obviněn ze spekulací a z nedobrého úmyslu parazitovat na jejich obchodním záměru. 

Jen si připomeňme co je GAMEEAPP, ze kterého vychází spor a kde paní Božena Řežábová s Cleeviem, Socialbakers a globálními ambicemi poukazovala na neoprávněnost mé registrace. 

Stále sílící proud českých a slovenských her i aplikací na mobilní app story doplnil před několika dny produkt pražské firmy Cleevio s názvem Gamee. Od her všech možných žánrů se Gamee liší nejenom absencí mikrotransakcí či klasických reklam uvnitř aplikace, ale hlavně svým charakterem. Není to hra, nýbrž herní síť s aspekty tradičních sociálních sítí typu Twitter či Facebook, s nimiž je ostatně Gamee na zajímavé úrovni propojená.

Bohužel mi týden trvalo, než jsem se dal dohromady a začal psát obhajobu. Zde jen namítám, že presumpce neviny v tomto případě byla ta věc, která mne zaskočila. Já musel dokazovat pravdu na základě křivého obvinění. 

S ohledem na shora uvedené Úřad neshledal opodstatněnost námitek podaných dle ustanovení § 7 odst. 1 písm. k) zákona č. 441/2003 Sb., neboť na základě předložených dokladů nebylo namítajícím prokázáno, že přihláška nebyla podána v dobré víře a že namítající byl v důsledku této přihlášky dotčen na svých právech.

Božena Řežábová ani nemusí být špatná ženská, to si nemyslím. Spíš byla zklamána z toho, že něco zanedbala, že něco zapoměla a že paralelně s ní byl někdo o pár dní rychlejší. Agresivitu vždy připisuji neumělému přístupu advokátů, ale ano jsou za to placeni. Pokud ale k agresivitě zasela křivým obviněním, aniž by se zeptala, nemůže se divit agresivitě obsahu mých obhajob nejen v článku, diskusích, ale i v mém názoru ve sporu. 

Proč si CLEEVIO nezaregistrovalo doménu gamee.com, gamee.cz, gamee.cokoli? Proč si nezaregistrovalo světovou, evropskou nebo českou ochrannou známku? Zdůvodnění, že se věnovali programování a nikoli věcí kolem jsou úsměvné. Věnovali se placení PR článků po všemožných čertech místo obyčejnému a základnímu příkladovému přístupu budování značky. 

Nyní jsme kde? Nyní jsme ve stavu, kdy společnost obsluhící aplikaci #Gameeapp porušuje autorská práva a tedy zákony ČR a ve fotbalové hantýrce je nyní míč na mé straně? 

Veřejně tak vyzývám paní Boženu Řežábovou, před vydáním tiskové zprávy k zahájení procesů, které povedou ke změně názvu společnosti Gamee Mobile s.r.o., která vznikla 8. prosince 2016 změnou názvu Hungrymobile s.r.o., neboť porušuje ochrannou známku.

Zároveň Vás veřejně vyzývám, abyste na území České republiky provedli změnu a název GAMEE nepoužívali ani v kořenech slov na všechny služby (třídy) spojené s mojí řádně registrovanou ochrannou známkou. Neoprávněným užíváním, poškozujete mé zájmy na trhu a s ohledem na způsob vedení vašeho odvolávání se, neakceptuji paralelní existenci. 


S hrami měl poměrně hodně společného i současný manžel paní Řežábové, který kdysi vlastnil společnost Redboss. Firma v počátcích vypadala nadějně. Prodávala hry, melodie, loga i obrázkové tapety na mobilní telefony a začala se rozjíždět na internetu. Z nějakého neznámého důvodu tento pochybný model podnikání způsobil i stav, kdy obdržel titul "Podnikatel roku 2005". Ano v té době se posuzovaly jiné hodnoty a formy podnikání. Pak přišla opona. Dluhy, hrozby vězení a exekucí. Dlouho ticho. Dnes by si nevrznul. Ale ke hrám se vrátil, jenže do stejné řeky už stejnou nohou nevkročíš. Takže je na to třeba jít jinak. 

Joomla SEF URLs by Artio