Sidebar

16
út, říj

BLOGEE
Typography

Plesnivý sýr se musí nechat chviličku uležet ve stínu, aby se mohl zase vytáhnout, jemně vyzrálý, voňavý. Návykové a kontroverzní téma jsou ty sociální sítě a kecy o závislostech taky, že? Není to ani 60 hodin co v éteru internetového zpravodajství zašplouchla další vlnka na mlýn mému tvrzení, že aplikace #gameeapp škodí dětem.

 

Kdybych byl důsledný a měl čas se věnovat zbytečnostem, mohl bych snadno tvrdit a možná se i pokusit zpracovat podrobný rozbor obecné myšlenky, že například mobilní aplikace #gameeapp, která to v podání majitele společnosti Socialbakers zneužívá právního vakua a parazituje na ochranné známce #GAMEE je defacto v konečném důsledku škodlivá nejen pro děti. Hrozný souvětí. Ale já důsledný vůbec nejsem a svoje názory jen ventiluji skrze prostoduchý blog s minimální návštěvností.

Děti, dorost, puberťáky, no všechny školou povinné, tedy pro slabochy z firmy Gamee Mobile s.r.o. co nic lepšího neumí snadno dosažitelné a zranitelné. Ještě přijít na to jak z nich krom reklam z Google Adsence "vyrejžovat" majland. Třeba časem se rozsvítí i jim a přitom to je tak jednoduché. 

O návykovosti sociálních sítí a tedy i aplikace gameeapp, která je na sociální síti postavená, propojená s ní pupeční šňůrou a zcela na ní závislá se mluví už dlouho. První prezident Facebooku, miliardář Sean Parker potvrdil, že jde o úmysl.

„Zneužili jsme zranitelnosti lidské psychiky. Věděli jsme, co děláme,“

uvedl Parker, který pomáhal Zuckerbergovi s rozjezdem firmy Facebook. Od začátku kladli vývojáři Facebooku důraz na to, jak „využít zranitelnosti lidského mozku“ a udržet si pozornost uživatelů co nejdéle pomocí chytrých triků. Sociální síť, aby si udržela vaši pozornost vás musí odměnit malou dávkou dopaminu, stejně jako hrací automaty. Děsíte se? Kolik hodin jste dnes věnovali sociálním sítím?  Mechanismus závislosti je podobný jako u drog typu heroin nebo kokain. Hrací automaty využívají „nejisté odměny“ - hráč nikdy neví, zda právě příští minuta nepřinese závratnou výhru. Navíc mu automat tu a tam dává vyhrát určité malé částky, takže udržuje jeho pozornost skrze dávky dopaminu. Jakou odměnu nabízí svým „závislákům“ Facebook? Třeba tak, že vám „někdo dá lajk nebo se podívá na vaše fotky apod. Taková zpětná vazba vás přiměje k tomu, abyste na Facebook nahráli více obsahu, za což dostanete další lajky a komentáře. Je to smyčka sociální zpětné vazby. A stejně, nebo hůře pracuje aplikace #gameeapp. To je Facebook na druhou. 


GameeApp do škol

GAMEEapp na prodej

Gamee: Závislost na online počítačových hrách

iGamee: Ideologie v počítačových hrách

Gamee: Učení a vzdělávání pomocí počítačových her


Jenže, aby nezůstalo jen u sociálních sítí. Lidé kolem GAMEEAPP jsou ještě víc vepředu. Proč? 

Víte, že dva velcí akcionáři společnosti Apple, kteří vlastní akcie v hodnotě kolem 2 miliard dolarů vyzvali firmu, aby podnikla kroky proti rostoucí závislosti dětí na chytrých telefonech? 

Investiční společnost Jana Partners a důchodový fond kalifornských učitelů CalSTRS v otevřeném dopise firmě Apple poukazují na řadu studií o negativních dopadech nadměrného používání chytrých telefonů a sociálních sítí na duševní i fyzické zdraví dětí. Upozorňují například na narušování vyučování ve školách, sníženou schopnost soustředění či zvýšené riziko dětských depresí a sebevražd.

Pokud nebude Apple řešit rostoucí znepokojení související s používáním chytrých telefonů, mohlo by to mít negativní dopad na její pověst. Apple totiž může sehrát rozhodující roli při signalizování technologickému průmyslu, že věnovat zvláštní pozornost zdraví a vývoji nové generace je správná věc, která je zároveň dobrá pro podnikání. 

Podle loňského průzkumu společnosti Common Sense Media pociťuje závislost na mobilních telefonech polovina teenagerů v USA. 

A nyní si spojme závislost na smartphonech spojenou se závislostí na sociální síti a doplněnou o primitivní nenáročné hry, které hráče sladce odměňují, hodnotí a sledují.

No prostě pokladna pro pokroucený obchodní model. V jistém ohledu je GAMEEAPP stejné, jako umístění hracích automatů ve škole. Kolik lidí skončilo díky závislosti na automatech v rukou psychiatrů na pokraji společnosti, či v kriminálech?

Nemyslíte, že podobná aplikace ubližuje dětem, dorostencům a v konečném důsledku je pro společnost existence podobné aplikace škodlivá? Nepřináší přidanou hodnotu a pokud investoři jako Credo Ventures nezačnou myslet i hlavama místo šrajtoflema na prdeli, tak o peníze přijdou, stejně tak jako o svou pověst, ale o tu v byznyse s dětskou slabostí nejde. Když už někdo investuje do "virtuálních" hracích automatů je jeho smysl pro společenskou odpovědnost v "pdachu". 

 

 

Joomla SEF URLs by Artio