Sidebar

18
po, bře

Slevomat pro maséra? Trest.

BLOGEE
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Setkal se s nimi snad už každý. Jedná se o služby, které nabízí zákazníkům za nákup poukázek výrazné slevy. Dnes se podíváme na tuto formu podlezlého marketingu, který vám může spíše ublížit. 

 

"Nechci slevu zadarmo", by se dalo hned na úvod vytesat do kamene. Poskytovat slevy jako formu marketingu lze za zcela konkrétním účelem. Sleva = úplatek klienta. Získat větší databázi klientů, dostat se víc do povědomí, zaháčkovat si malým podvůdkem v marketingu hlupáky atd. Jednou poskytnete slevu a jste nekonečnými poskytovateli slev - malá frma sebediskriminace. Žádná sleva není zadarmo a buď ji zaplatí klient na kvalitě vaší služby, nebo zadavatel na sníženém zisku. 

Poskytnout několik desítek poukázek se slevami do portálu, který spravuje slevy (např.slevomat.cz, pepa.cz, hyperslevy.cz apod.) neznamená, že Vás to bude stát jen tolik, kolik slevíte. uzavřit s nimi smlouvu Vám může vygenerovat vysokou návštěvnost webových stránek, více likes na facebooku, vyšší jednorázovou návštěvnost,.....více klientů, více....ale draze a neefektivně. 

Slevoportály se liší především garancí množství oslovených zákazníků. Nemusíte se tak starat o marketing, slevoportál to udělá za Vás, ale nechá si sakra zaplatit. Aby s vámi jakýkoli slevoprtál uzavřel smlouvu, musíte mu nahodit zajímavou slevu na kterou oni uslyší. Musí na ni slyšet i klienti. Zkusme 20%, to je průměrná výše. 

Masáž zad je takový běžný standard za 500,- Kč....z toho si škrtněte 20%, jako slevu, kterou jste z běžného ceníku poskytli novému klientovi a pozor to ještě nevíte, jestli je vůbec pro masáž vhodný (kontraindikace). On si kupuje poukázku za 400,- Kč a Vy asi čekáte na 400,- Kč za masáž.

Peníze na účet vám přijdou ještě krácené o smluvní provizi, která je u slevoportálů různá a liší se podle programu do kterého s nimi vstoupíte a smlouvy. Na účet vám tedy místo 500,- Kč přijde kolem 250,- Kč v optimálním případě. 


Jak zřídit masážní salon 1.díl (ÚŘEDNÍCI)

Jak zřídit masážní salon 2.díl (EKONOMIE)


Když vezmeme v potaz, že vám to ještě stát zdaní, že máte další náklady s masáží ve výši cca 50 Kč, tak se dostáváme na 200,- Kč za masáž zad a jste doma. Tolik za masáž dostávají bohužel maséři ve zdravotnických zaměstnaneckých vztazích (nemocnice apod.).

Celých 250,- Kč jste odevzdali na oltář neskutečně "drahého" marketingu, protože Vám nikdy nepřinese nic než jen utracené těžce vydělané a tedy vyhozené peníze. Zapomeňte na vracející se zákazníky. Klienti slevoportálů je jiná sorta lidí. Jsou to lidi, kteří kupují je slevy, které vám zaplatí vaši normální klienti. Oni si zvyknou, že masáž je stála 300,- Kč a raději budou šmejdit po salonech ze slevoportálů,  než aby se vrátili a dali vám o 200,- Kč víc. Ano jsou vyjímky, ale známe vyjímky. Co vaši běžní klienti, ti na kterých jste vyrostli? Zaslouží si to? Nezaslouží. 

O ty přijdete taky, protože pokud se doví, že je masírujete za 500,- Kč. Budete nedůvěryhodní a stejní idioti, kteří kurví trh a kteří jsou už ve slevoportálu permanentně registrovaní a profláklí. 

feem masaze brno

Například jeden z největších portálů zprostředkovávající vouchery za poskytnutí služby musí dostat samozřejmě zaplaceno, však taky investoval miliony do rozvoje, programování, marketingu, lidí. V uplynulé dekádě, kdy se s podobnými službami roztrhl pytel si tento sektor prošel významným očištěním od podvodníků a podnikatelů, kteří neuměli počítat. Nyní si položte otázku - Umím počítat?


Past podnikatele: Slevomaty

Slevovisti: Svědkové slev


Spoluprácí se slovoportály nezískáte klienty, ale - ŠANCI. Jestli Vám ta příležitost a zkušenost stojí za to, zařaďte se vedle ostatní. Výhodu mají malá města, kde máte velkou příležitost, že v segmentu slevoprtálu na danou lokalitu budete osamoceni nebo dva. V Brně, Praze je působení na slevoportálu jen pro masérny bez ducha solventnosti.  

 

 

Pokud poskytnete 50 poukázek jen na masáž zad, tak si vyděláte 12.500,- Kč místo 25.000,- Kč protože jste investovali 12.500,- Kč do získání možná 3 vracejících se klientů. Nicméně to záleží jen na Vás jestli budete masírovat zadarmo, nebo to vyřešíte jinak. 

Pamatujte si jednu věc. Klienti nechodí do masážního salonu na masáž, ale za masérem. Pokud je maximálně spokojený, tak je to právě on, který k vám dostane další klienty. Investovat do pravidelných klientů, kteří vás mají rády je daleko menší investice s větším přínosem, než masírovat hodinu neznámé hledače slev z ulice za 100,- Kč. Pokud totiž podvědomě víte, že jste si právě vydělali tolik, masáž nebude stát za nic. Podvědomí spolupracuje s energií. Pokud jste šťastní máte energie na rozdávání, pokud smutní nemůžete masírovat. Masírujete nejen proto, že vás to baví, ale abyste se uživili a nejen sebe, ale i masérnu a rodinu a budoucnost. 

Podíváme se na příklad aktuální slevy jednoho salonu v Brně.  60minutová masáž dle vlastního výběru: sportovní, relaxační, Lomi Lomi aj. za 499,- Kč od Form4You. Z původních 600,- Kč dle ceníku poskytli klientům přes vouchery slevoportálu slevu 101,- Kč. Nějakých 17% slevy. Je 17% vůbec sleva? 

Na podobné úrovni tedy 12-20% slevy se pohybují všechny např. ve slevomat.cz registrované brněnské salony, ne neopisují od sebe, ale právě díky tomu, že se neodlišují je jich tam poměrně dost, takže to spíš vypadá jako firemní katalog masérských salonů, které poskytují slevy na které jim pak musí doplácet vracející se klienti, pokud nějaké mají. 


INSTAGRAM: https://www.instagram.com/feem.brno/

WEB: http://www.feem.cz

FACEBOOK: https://www.facebook.com/feem.brno

REZERVACE: http://feem.reservio.com


Pokud masér nemá schopnosti realizovat jakýkoli marketing, je forma voucherů slevoportálů asi jediná vhodná, ikdyž vede často do pekel. Viděl jsem nabídku brněnské masérny s fotografiemi. Produktová uvítací fotografie nádherné modelky-míšenky a pak lehátko vedle radiátoru, ceník vyfocený vyvěšený na dveřích i s odrazem světla, gauč po babičce v čekárně, ....sleva 50%. Tam by taková krásná modelka ani nevlezla. 

Dobrý masér nepotřebuje slevy, protože dobrý klient je nechce. Klient potřebuje profesionální masáž, spokojeného a šťastného maséra a úlevu od bolesti nebo pohlazení. Pokud jde masér pod svojí cenu jen ukazuje na to, že si neváží svojí práce a klientů. Dokonce i upraví texty, které jim zhotovíte k obrazu a potřebě své, takže nějaké nápaditosti se vyhnětě, stejně ji vymažou a přepíší. 

Realita je horší

Nechci ale vypadat jako člověk, který poučuje, aniž by si to vyzkoušel na vlastní kůži a ukázal vše ve skutečném světle. Vyzkoušel jsem si to.

S čím se neztotožníte a co je přesně ten důvod, proč dobří maséři a dobré salony nejsou a nebudou na slevoportálech? Zařadili by se mezi ten balast, který tam je trvale. A to je právě ta obrovská chyba jejich potřeby zisku. Nedávají příležitost a podporu malým, ale upřednostňují trvalé klienty. Proč? 

Když se pak podrobně podíváte, jakým způsobem na slevy v ceníku lákají, tak se v případě, že do toho půjdete musíte připravit. 

Funguje to totiž tak. Lidi jsou mnohdy slepí a aby klikali na nabídky, je potřeba, aby jedna z těch nabídek evokovala nižší cenu. Klasickou masáž můžete například nabídnout se slevou 20%, ale nebude na prvním místě a nebude svítit. Slevu 40% nasadíte na masáž, na kterou nikdo nechodí, nebo která není nákladově ani fyzicky náročná, například masáž šíje. Tu nabídnete za sprostopášnou cenu 99,- Kč a zbytek ceníku už nebudete významně měnit. Nebo slevu na nějaký předražený balíček, pokud máte. Klienti slyšící na slevy pak na nabídku budou klikat častěji a zvýší se tím návštěvnost. Portál nabízející služby pak je z obliga, protože skoro splnil to co slíbil. Zvýšil Vám šanci přístupu klientů. Návštěvnost bude větší, než když tam ta 40% sleva na bezvýznamnost nebude. 

Tak fungují i výprodeje, však to znáte: "Slevy až 80%" a tím kdo tento trend podpoří budete třeba i Vy. Sleva na masáž "až 40%". 

Já si vyzkoušel jeden henten onenslevoportál. Z nabídnutých 40 voucherů se "prodalo" 10 ks. Osloveno akcí bylo 434 návštěvníků portálu. Tzn. 434 lidí si akci prohlédlo a 10 lidí se rozhodlo pro koupi. Je to úspěch nebo neúspěch? Každý prodaný voucher je pro ně provize, jaká je věc individuální, ale když bych se pohyboval v nějakém rozptylu, tak bude kolem 150,- Kč (přesnou výši si dopočítáte snadno) a já dostanu na účet, pokud je klienti uplatní všechny, tzn. do skončení platnosti voucheru 2500,- Kč. Tedy polovinu z ceníkové ceny.

Nyní si představte, že jste investovali 2500,- Kč do oslovení 434 lidí a zaujali jste jich 10. Něco pod 3% lidí. Z těch desetti klientů, kteří přijdou může být 50% klientů, kteří u Vás zůstanou a nebudou už běhat po slevách, protože budete dobří - nejlepší a oni nechtějí už hledat a běhat s vouchery. I jim jsou vouchery trapné. Ví, že na tom klient nevydělal a masér už vůbec, že to je demotivující a že nejvíc spokojený je zprostředkovatel.

Ale přesto - Lišíme se prostředím, kde jsme vyrůstali, kde masírujeme, sny, znalostmi, zkušenostmi a okolnostmi. Ne každý masér je dobrý masér, ne každý masér je dobrý markeťák a ztrácet čas marketingem je taky náklad, který se počítá. Někdo má mezi masážemi prostoje a spí, někdo sportuje a někdo se učí. 

Přihodit se může také to, že pokud o tom, že jste na slevoportálu, se dozví Vaši stávající spokojení klienti, tak skoupí všechny poukázky a ty pak budou používat pro svoje potřeby. Tím je celý marketing voucherů přes zprostředkovatele a celá investice vniveč, protože vám nepřinese nové klienty. Zde stojí za zvážení se účastnit těchto akcí a na svých sociáních sítíchse  vůbec zmiňovat. Ne nezmiňovat.

Opět zkušenost, kdy jedna z mých klientek je na mne naštvaná, protože nechodí tak často na internet, nehledá slevy a chodí dlouhodbě za plnou cenu, podpořila mne na začátku praxe a....ano, je to podraz na Vaše klienty. Ale i druhá zkušenost byla zajímavá, kdy klientka, která přišla s kuponem se slevou, jej po dobré masáži nepoužila a masáž zaplatila celou, protože jsem jí věnoval péči, kterou si zaslouží každý klient.

Pro svoje klienty připravujte slevy, dárky, ale vždy individuálně a to podle období, vytíženosti, ziskovosti, nápady, schopností. Vykašlete se na plošné slevy na těchto portálech, protože budete stejní trapáci jako vaše konkurence, která tam je. S podporou prodeje voucherů od těchto portálů moc nepočítejte. Mně osobně se moje vlastní reklama od nich nedotkla a to je co říci. 

Být součástí bussinessu se slevami je urážkou klientů. Pokud jste tam dlouhodbě i cesta do pekla a zatracení. Jako jednorázová akce v čase útlumu nebo problémů s vytížeností je to OK, ale za podmínek že budete hledat důvody, proč je malá návštěvnost a pracovat na nich. Jít cestou, kdy budete díru lepit slevami je špatně. 

Jak se říká, nic není zadarmo a slevy neexistují. Naštěstí já osobně jsem nerozlišoval a nikdy nebudu rozlyšovat, jestli jde klient za mnou s kuponem nebo bez. Je pro mne platící klient a budu vždy respektovat jeho názor a nespokojenost. Není důvod, aby v případě, že je nespokojený s masáží platil. Já taky nezaplatím za službu, která je špatná. 

Naše spotřební ekonomika se veze na slevách. Lidi jsou už na ty slevy tak zvyklí, že si prodejci jak zboží tak služeb už bez tohoto marketingu neumí představit fungování. Ale ono to není tak těžké. 

Doporučení

Zkuste si to. Fakt. I přes mojí negativní zkušenost se Vám může přihodit jedno velké štěstí. Vše je ryze individuální, já jsem jen článkem předal svoji vlastní. Moje doporučení jen zní - počítat a přemýšlet déle a pečlivěji. Na voucherech skrzevá zprostředkovatele se můžete stát bohtšími o zkušenost, nebo o krále klientů, který by se o Vás nikdy nedověděl a který Vám přivede dalších x přátel. Nikdy nevíte co se může stát a i zprostředkovatelé musí z něčeho žít. Je to práce a buď jim ji dáte, nebo si ji sami uděláte. 

 

Joomla SEF URLs by Artio