Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9386

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9394

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9399

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9405

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9415

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9418

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9438

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9443

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9464

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /data/web/virtuals/107009/virtual/www/plugins/system/t3/includes/lessphp/less/less.php on line 9471

Sidebar

26
st, čen

V dějinách antické filozofie můžeme pozorovat rozličné názory v otázce popisu podstaty světa a přírodních jevů. Mezi těmito rozličnými názory se nachází výklad tzv. atomistů, kteří náš svět popisovali čistě z hlediska mechanických vztahů a kauzality.

Dnes jsem si naživo vyzkoušel novou mobilní aplikaci zavezu.cz. Není nic lepšího, než si vyzkoušet na vlastní kůži něco, co tady dlouho chybělo. 

"Mnohdy stojí sedlo víc než kůň,“ říká jedno čínské přísloví a snaží se tím mimo jiné zachytit určitou nesmyslnost ceny některého zboží. A mimoto dokládá, že luxus tu neexistuje jen pár let, že je to jev, který lidstvo uvádí   do určitých rozpaků již několik století. Moje práce se pokusí fenomén luxusu zmapovat, a to především z kulturně-historicko-sociologického hlediska.

Terorismus je aktivitou, kdy se jedinec nebo člen větší organizace, která klade důraz na teroristické akce, snaží prostřednictvím takového útoku dosáhnout určité společenské změny. Terorismus jako prostředek změny režimu, státního zřízení, či jiných společenských změn je třeba nejprve charakterizovat prostřednictvím určité škály definic, které vycházejí z různých vědních disciplín a týkají se politologie, sociologie, práva apod.

Vysoká míra urbanizace současného světa vede k otázkám, jak rostoucí městskou populaci nasytit. Ve stávajícím systému jsou potraviny zpravidla produkovány ve venkovských oblastech, a to nejčastěji prostřednictvím monokultur nebo, v případě živočišné výroby, velkochovů. Vysoké hodnoty dodatkové energie a závislost konvenčního zemědělství na fosilních palivech jsou dále navyšovány nutností balení, transportu a uchovávání potravin.

V poslední době se ve světě stalo mnoho událostí. Častým tématem diskuzí, jak odborných, tak laických, je dopad finanční krize. Krachují společnosti, banky i státy. Přestože jsou tato témata nadmíru závažná, málokdo se věnuje situaci menších ekonomických jednotek - domácností. Ekonomická oblast osobních financí se soustřeďuje povětšinou na rady, jak správně uložit majetek, jak investovat.

Stáří a stárnutí představuje velmi aktuální téma dnešní doby. Nejde přitom jen o problémy ekonomické, ale také politické (ohrožení demokratické stability), demografické (nízká porodnost a pravděpodobnost stálého zvyšování možnosti délky dožití), sociální (zajištění důstojného stáří) a lékařské (na jedné straně prodlužující se doba dožití, spojená se zvyšující se nemocností a na druhé straně pokrok v medicíně, který je předpokladem prodlužující se doby dožití jedince).

„Pamatuji si, jaké to bylo, když jsem poprvé viděla zemřít pacienta. Sice jsem věděla, že při praxi na akutním příjmu se této zkušenosti nevyhnu, ale stejně jsem si připadala hrozně nepřipravená. Stála jsem u postele umírající pacientky a koukala“, píše zdravotní sestra Florence Bull ve své reflexi, která vyšla v Guardianu. Nabízíme vám český překlad článku.

Vulgární výrazy někdy nahradí stovky jiných slov, které se snaží vystihnout podstatu věci. Když je někdo "piča, cip, debil nebo blbeček", když někdo leze do prdele druhého tak hluboko až ten dotyčný skřípe zuby, tak to lze popsat zcela bez okolků a výstižně právě generacemi srozumitelnou formou i přes bohatost českého jazyka.

Obec, město, vesnice, díra uprostřed kopců jménem Chřibská není účastníkem tohoto článku, ale okrajovým zástupcem, který jen dokresluje lesk a bídu, zmar a naději. 

Současná typologie militantních skupin je značně obtížná. Ozbrojené, separatistické a protistátní skupiny a organizace, jsou často nesprávně nazývány. Politickéa zpravodajské komentáře kolem dění v Turecku se smrskli na pouhé papouškování aktuálních událostí, zatím se však nikdo neodhodlalpoodkrýt hromádku hnoje a podívat se, co pod tou hromádkou smrdí. Turecko se v novodobé historii s převraty setkalo několikrát. 

Současná doba je v mnoha ohledech velmi odlišná od dob předchozích. Jejími charakteristickými rysy jsou především neustálý spěch, nedostatek času, růst individualismu jedince a s ním souvisejícího individualismu vlastnictví, problém se zařazením jedince do společnosti apod. Z hlediska našeho spotřebitelského chování můžeme dnešní dobu charakterizovat jako dobu konzumentarismu a nadměrné spotřeby neboli hyperspotřeby.

Další články...